Een Professioneel Blog – 5 Manieren Waarop een Blog Je Kan Helpen om Jouw Business Te Groeien

Blogs, je ziet ze tegenwoordig op bijna elke website. En niet alleen persoonlijke blogs die worden gevolgd door mensen met dezelfde interesses, maar ook bedrijven blogs worden steeds populairder. Dit is niet voor niets. In dit artikel bespreek ik enkele voordelen van een professioneel blog voor jouw onderneming.

  1. Je klanten leren je bedrijf kennen

Door middel van een blog kan je de ins en outs van jouw onderneming laten zien. Je werknemers, de nieuwste innovaties, verhalen uit jullie dagelijkse business, mijlpalen of genoemd in het nieuws? Dit zijn allemaal voorbeelden van leuke, persoonlijke content die jouw klanten graag zullen lezen.

  1. Je wordt als expert in de industrie gezien

Blogs met waardevolle posts met inzichten in de industrie, nieuwe ontwikkelingen of bijvoorbeeld het vergelijken van verschillende softwares of tools doen het erg goed. Deze “authority” blogs creëren meerwaarde voor hun lezers, die dan terug blijven komen en hopelijk jouw content (en daarmee een link naar jouw website) zullen delen! Op deze manier worden jouw nieuwe leads eigenlijk voor je gegenereerd!

  1. Een professioneel blog draagt bij aan je SEO strategie

Door regelmatig goede content te bloggen, zal jouw website zeker stijgen in de rankings. Google houdt van websites die regelmatig geüpdate worden en je kan jouw blogs richten op keywords die relevant zijn voor jouw website. Als je jouw posts goed opbouwt en aanpast voor SEO zal dit zeker gaan helpen om beter in de zoekresultaten naar voren te komen.

  1. Guestblogging

Jouw blogs hoeven niet alleen op jouw eigen pagina te verschijnen, maar je kunt ze ook aanbieden op andere (grote) platformen.  Dit wordt guestblogging genoemd. Je kunt hiermee in de tekst linken naar jouw eigen pagina en je wordt vrijwel altijd genoemd als auteur van het werk. Door op  populaire platformen te verschijnen kan je extra traffic genereren naar jouw website. Aan de andere kant kan je ook prominente guestbloggers uitnodigen om op jouw blog te schrijven over hun expertise – win-win situatie!

  1. Het kan altijd en overal

Het leuke van bloggen is dat je het overal kan doen waar je je laptop (of in het uiterste geval alleen pen en papier). Dus tijdens activiteiten waardoor je normaal weinig tot geen werk gedaan krijgt (trein, vliegtuig) of bijvoorbeeld als je internet verbinding eruit vliegt, kan je nu gaan bloggen en waarde creëren voor je bedrijf.

Wat zijn jouw beste tips voor het bloggen voor jouw onderneming?

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *