Een goede presentatie van je bedrijf op LinkedIn kan erg waardevol zijn, ook voor kleinere ondernemers. Maar, LinkedIn voor kleine ondernemers – waar moet je beginnen en hoe haal jij hier meerwaarde uit?

Stap 1: Creër een LinkedIn company page.

Op deze pagina kun je contact gegevens kwijt, een introductie over je bedrijf, je logo en waar mogelijk ook de open posities binnen je bedrijf. Ook kun je hier gemakkelijk voorbeelden van je werk plaatsen.

Stap 2: Zorg dat je bedrijf goed naar voren komt op persoonlijke profielen

Als je LinkedIn company page is aangemaakt, kan je jouw bedrijf gebruik in je headline en in de ervaringen op je profiel. Bijvoorbeeld, “directeur bij …” of “marketing medewerker bij …”. Dit is goed voor de bekendheid van je bedrijf en mensen kunnen nu makkelijk een kijkje nemen op je bedrijfspagina! Zorg dat je medewerkers dit ook doen, en dat je medewerkers aangesloten zijn bij je bedrijfspagina.

Stap 3: communiceer en vaste bedrijfstagline en beschrijving.

Wat ook helpt is een vaste tagline of beschrijving maken van het bedrijf voor je medewerkers, die zij standaard op hun profiel kunnen gebruiken. Zo weet je zeker dat bij de bedrijfsomschrijving die zaken staan, die jij wil communiceren. Op die manier creëer je een professionele uitstraling en maak je je medewerkers ambassadeurs van je bedrijf. Communiceer deze zaken naar je medewerkers zodat zij alleen maar hoeven te knippen/plakken!

Stap 4: Sluit je aan bij relevante groepen

Je kunt je op LinkedIn aansluiten bij maximaal 50 groepen. Je kunt makkelijk zoeken op je interesses of industrie. Sommige groepen zijn open, voor andere groepen moet iemand je eerst toelaten.

Stap 5: Publiceer posts

Deel jouw content met je netwerk en in groepen. Denk er ook over na om niet alleen blogposts van jouw website te delen, maar kijk eens naar de mogelijkheid je beste artikelen te publiceren via de LinkedIn Pulse. Deze manier van delen is veel effectiever en komt vaak terug in de newsfeed van je netwerk! (lees hier meer over in ons volgende artikel).

Stap 6: Post regelmatig

Post regelmatig content op je pagina. Video’s, interviews, blogpost. Deel voorbeelden van het werk dat je doet en laat mensen je bedrijf leren kennen.

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *